Projet pilote de caméras d'intervention à Iqaluit - Sommaire

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À l'automne 2020, le gouvernement du Nunavut, avec l'appui du gouvernement du Canada et la Gendarmerie royale du Canada (GRC) au Nunavut (Division V), a exprimé son intérêt de mener un projet pilote sur les caméras d'intervention à Iqaluit.

Les objectifs de ce projet pilote étaient les suivants :

  • communiquer avec la collectivité et la consulter tout au long de la mise en œuvre du projet de caméras d'intervention;
  • évaluer les perceptions de la collectivité et l'acceptation culturelle de l'utilisation de caméras d'intervention par les agents qui répondent aux appels dans les régions éloignées et dans les communautés autochtones;
  • cerner les problèmes et les pratiques exemplaires en ce qui concerne l'utilisation des caméras d'intervention à l'aide des technologies existantes;
  • évaluer les répercussions de l'utilisation de caméras d'intervention sur les résultats administratifs et opérationnels, par exemple les plaintes du public et l'utilisation d'options d'intervention policière;
  • demander aux agents de la GRC de fournir des commentaires concernant leur expérience de l'utilisation des caméras d'intervention.

Les consultations ont commencé à l'été 2020. Des représentants du gouvernement, des dirigeants autochtones, des organisations locales et nationales ainsi que des jeunes du Nunavut, dans le cadre du Comité consultatif national de la jeunesse de la GRC, ont pris part aux consultations.

Après les consultations, la GRC au Nunavut a lancé une campagne de sensibilisation pour promouvoir le projet pilote de la GRC sur les caméras d'intervention, qui sera mené à Iqaluit. Cette campagne a été publiée sur un nombre de plateformes, y compris des affiches, des dépliants, un site Web, des entrevues avec les médias et des communiqués de presse. Cela nous a permis de communiquer les renseignements sur le projet pilote au plus grand nombre de personnes possible à Iqaluit.

Faits saillants et statistiques du projet pilote

  • Du 30 novembre 2020 au 31 mai 2021, 53 agents de la GRC ont porté des caméras d'intervention.
  • Pendant cette période, nous avons enregistré 3651 vidéos, qui ont capturé 772 (14 %) des 5421 incidents signalés à la police.
  • Les vidéos avaient une durée moyenne de neuf minutes.
  • Les 525 heures de vidéos atteignaient une taille d'environ 1246 Go.
  • Environ 6 % des vidéos ont été floutées aux fins de procédures judiciaires; pour chaque minute de vidéo, il fallait prévoir environ 4 minutes pour le floutage.
  • Il y a eu 17 demandes externes concernant la politique sur les caméras d'intervention.

Résultats du sondage auprès de la collectivité

Au total, 70 membres de la collectivité ont participé au sondage. En général, ils avaient une opinion positive des caméras d'intervention.

La plupart des répondants étaient d'accord ou fortement d'accord pour dire que les caméras d'intervention :

  • renforcent leur confiance envers la police (68,5 %);
  • aident les policiers à faire preuve de plus de transparence (77,2 %);
  • augmentent la sécurité publique (61,5 %);
  • améliorent les relations entre la police et la collectivité (61,4 %).

Environ un tiers des répondants (35,8 %) ont indiqué qu'ils sont « d'accord » ou « fortement d'accord » que les caméras d'intervention permettraient de réduire le recours à la force par la police.

Presque tous les répondants (92,9 %) ont indiqué qu'ils n'ont pas de préoccupations culturelles, religieuses ou spirituelles concernant l'utilisation des caméras d'intervention dans leur collectivité.

Certains répondants ont soulevé des préoccupations concernant la politique de la GRC sur les caméras d'intervention (par exemple quand les allumer ou les éteindre, la protection de la vie privée lors de la diffusion publique des vidéos). Nous sommes en train d'examiner et de régler ces problèmes dans l'élaboration de la politique nationale sur les caméras d'intervention.

Nous avons effectué une analyse fondée sur la race des résultats du sondage. L'analyse démontre que les répondants inuits sont sous-représentés. À l'avenir, nous devrions envisager d'adopter une approche différente et confier la responsabilité de la collecte de données à des organismes autres que la police ou à des tiers en vue d'améliorer les taux de réponse.

Nous avons observé trois différences statistiquement significatives entre les répondants blancs et les répondants inuits :

  • Près d'un tiers des répondants blancs (28 %) ont indiqué qu'ils croient que les caméras d'intervention permettraient de réduire le recours à la force par la police par rapport à 69 % des répondants inuits.
  • La plupart des répondants blancs ont indiqué qu'ils sont « en désaccord » ou « fortement en désaccord » avec l'affirmation que les caméras d'intervention représentent une atteinte à leur vie privée (75 %) ou à la vie privée des collectivités (81 %), tandis que moins de répondants inuits ont indiqué qu'ils sont « en désaccord » ou « fortement en désaccord » avec cette affirmation (31 % pour la vie privée et 38 % pour la vie privée des collectivités).
  • Aucun répondant blanc n'a soulevé des préoccupations culturelles, religieuses ou spirituelles concernant l'utilisation des caméras d'intervention dans leur collectivité ; toutefois, 15 % des répondants inuits en ont soulevés.

Résultats du sondage auprès des agents de la GRC

Les agents participant au projet étaient généralement satisfaits du rendement des caméras d'intervention, et ils ont indiqué que les caméras leur permettaient de se sentir plus en sécurité au travail.

La plupart des répondants (85 %) ont appuyé l'utilisation des caméras d'intervention pour tous les agents de première ligne. Des agents ont soulevé des préoccupations liées aux caméras d'intervention (par exemple la durée de vie de la pile, les vidéos dans les conditions de faible luminosité). Toutefois, les nouveaux modèles de caméras d'intervention régleront ces problèmes.

Ils ont aussi soulevé des préoccupations concernant le placement des caméras d'intervention sur les gilets pare-balles et les vêtements d'extérieur. Les agents ont également indiqué qu'ils avaient des préoccupations concernant la politique sur les caméras d'intervention (par exemple la protection de la vie privée, la clarté). Nous sommes en train de régler ces problèmes dans l'élaboration de la politique nationale sur les caméras d'intervention.

La plupart des agents ont indiqué qu'ils n'ont pas observé de changements dans leur comportement ou dans le comportement du public pendant le projet pilote.

Résultats opérationnels et administratifs

D'autres statistiques pertinentes ont été relevées tout au long du projet pilote, notamment :

  • les tendances de la criminalité;
  • l'utilisation des options d'intervention policière (recours à la force);
  • les plaintes du public; et
  • les demandes d'accès à l'information et de protection des renseignements personnels (AIPRP).

Les données recueillies pendant le projet pilote ont été comparées aux données des années précédentes, et nous n'avons pas observé de différences significatives. Toutefois, il est difficile de pleinement évaluer les répercussions des caméras d'intervention sur ces tendances en raison de la pandémie de COVID-19 et des confinements à Iqaluit pendant la période du projet pilote. La GRC continuera à analyser ces tendances dans le cadre de la mise en œuvre nationale.

Prochaines étapes

La GRC poursuit ses travaux en vue de lancer un programme de caméras d'intervention et un système de gestion des preuves numériques (SGPN) dans l'ensemble du pays. Les essais initiaux seront menés dans un ensemble de collectivités en régions éloignées, rurales et urbaines.

Iqaluit sera l'un des premiers endroits au Nunavut qui recevra les nouveaux outils et technologies, une fois que le programme national sera établi.

Dans le cadre de la mise en œuvre des caméras d'intervention à l'échelle nationale, nous adopterons une approche consultative qui est adaptée à la culture, semblable à l'approche utilisée pour le projet pilote qui a pris en considération les besoins des collectivités autochtones dans les régions éloignées.

Des représentants du groupe de travail sur le projet pilote participeront au processus national d'approvisionnement et de mise en œuvre. Les pratiques exemplaires tirées de ce projet pilote étayeront les cadres de consultation et de mobilisation pour la mise en œuvre des caméras d'intervention à l'échelle nationale.

ᐃᓄᒃᑎᑐᑦ

ᐱᒋᐊᓐᖓᐅᒻᒥᑦ ᖃᐅᔨᓴᖅᑕᐅᓂᖓ ᑎᒥᒦᑦᑐᓂ ᐊᔾᔨᓕᐅᕈᑎᓂᑦ ᐃᖃᓗᓐᓂ - ᓇᓗᓇᐃᔭᖅᓯᒪᓂᖏᑦ

ᐅᑭᐊᔅᓵᖓᓂ 2020, ᓄᕗᑦ ᒐᕙᒪᒃᑯᑦ, ᐃᑲᔪᖅᑕᐅᓪᓗᑎ ᑲᓇᑕᐅᑉ ᒐᕙᒪᒃᑯᖏᓐᓄ ᐊᒻᒪ ᐸᓖᓯᒃᑯᑦ ᓄᓇᕗᒻᒥ ("V" ᐊᒡᒍᑐᖅᓯᒪᔪᖅ), ᓇᓗᓇᐃᖅᓯᓚᐅᖅᑐᑦ ᐱᔪᓂᖃᓂᕐᒥᑦ ᑎᒥᒧᑦ ᐊᑕᔪᓂᑦ ᐊᔾᔨᓕᐅᕈᑎᓂᑦ (BWC) ᐱᒋᐊᓐᖓᐅᒻᒥᑦ ᖃᐅᔨᓴᖅᑕᐅᓂᖓᓄ ᐃᖃᓗᓐᓂ.

ᑐᕌᒐᖏᑦ ᐱᒋᐊᓐᖓᐅᒻᒥᑦ ᖃᐅᔨᓴᖅᑕᐅᓂᕐᒧᑦ ᐃᒪᐃᓪᓗᑎ:

  • ᐱᖃᑕᐅᑎᑦᑎᓗᑎ ᐊᒻᒪ ᖃᐅᔨᒋᐊᕐᕕᖃᕐᓗᑎ ᓄᓇᓕᒻᒥᑦ ᐊᑐᓕᖅᑎᑕᐅᓂᖏᑎᒍᑦ BWC;
  • ᖃᐅᔨᓴᕐᓗᒋᑦ ᓄᓇᓕᒻᒧᑦ ᑕᑯᓐᓇᖅᑕᐅᔪᑦ ᐊᒻᒪ ᐱᖅᑯᓯᓄᑦ ᓈᒻᒪᒋᔭᐅᓂᖓᓄ ᐸᓖᓯᒃᑯᑦ ᐅᐸᔅᓯᑎᓪᓗᒋᑦ ᐅᖄᓚᔪᖃᖅᑐᓂᑦ ᑎᒥᒧᑦ ᐊᑕᔪᓂᑦ ᐊᔾᔨᐅᕈᑎᖃᖅᑐᑎ ᐅᖓᓯᑦᑐᓂᑦ ᐊᒻᒪ ᓄᓇᖃᖅᑳᖅᓯᒪᔪᑦ ᓄᓇᓕᖏᓐᓂᑦ;
  • ᓇᓗᓇᐃᕐᓗᒋᑦ ᐃᓱᒫᓘᑕᐅᔪᑦ ᐊᒻᒪ ᐱᐅᓛᓂᑦ ᐊᑐᖅᑕᐅᔪᓂᑦ ᐱᔾᔪᑎᖃᖅᑐᓂᑦ ᐊᑐᖅᑕᐅᓂᖏᓐᓄᑦ ᑎᒥᒨᖓᔪᑦ ᐊᔾᔨᓕᐅᕈᑏᑦ ᐊᑐᖅᑕᐅᓂᖏᓐᓄᑦ ᒫᓐᓇᐅᔪᒥᑦ ᐃᖃᖅᑲᓇᐃᔭᐅᑎᐅᓕᖅᑐᓂᑦ;
  • ᖃᐅᔨᓴᕐᓗᒋ ᐊᑦᑐᖅᑕᐅᔪᑦ BWC ᐊᑐᓕᖅᑎᑕᐅᓂᖓᓄᑦ ᐊᐅᓚᑦᑎᓂᕐᒧᑦ ᐊᒻᒪ ᐊᐅᓚᓂᖏᓐᓄᑦ ᖃᓄᐃᓐᓂᕆᔭᖏᓐᓂ, ᓲᕐᓗ ᐃᓄᓐᓄᑦ ᓈᒻᒪᓴᖏᒍᑕᐅᔪᑦ ᐊᒻᒪ ᐊᑐᖅᑕᐅᓂᖏᑦ ᐸᓖᓯᒃᑯᓐᓄᑦ ᕿᑎᖓᓄᐊᕐᓂᖏᓐᓄᑦ ᓇᓖᕌᕋᔅᓴᐃᑦ; ᐊᒻᒪ,
  • ᐊᐱᖅᓱᖅᑕᐅᓗᑎ ᑐᓴᕐᕕᖃᕐᓗᑎ ᐸᓖᓯᓂᑦ ᖃᓄᐃᓘᕐᓂᖏᓐᓄᑦ ᐊᑐᖅᓯᒪᔭᖏᑦ ᐊᑐᖅᑕᐅᓂᖏᓐᓄᑦ BWCs.

ᐅᖃᖃᑎᒌᓐᓂᐅᔪᑦ ᐱᒋᐊᓚᐅᖅᑐᑦ ᐊᐅᔭᖓᓂ. ᑖᒃᑯᐊ ᐱᖃᓯᐅᔾᔨᔪᑦ ᒐᕙᒪᒃᑯᓐᓂᑦ ᐱᓕᕆᔩᑦ ᐊᒻᒪ ᓄᓇᖃᖅᑳᖅᓯᒪᔪᓂᑦ ᓯᕗᓕᖅᑎᑦ ᐊᒻᒪ ᑲᑐᔾᔨᖃᑎᒌᑦ ᑕᒪᒃᑭᓐᓂ ᓄᓇᕗᒻᒥ ᐊᒻᒪ ᑲᓇᑕᒥ, ᐊᒻᒪᓗᑦᑕᐅᖅ ᒪᒃᑯᑦᑐᑦ ᓄᓇᕗᒻᒥ ᐸᓖᓯᒃᑯᑦ ᒪᒃᑯᑐᓂ ᐅᖃᐅᔾᔨᒋᐊᓂᕐᒧᑦ ᑲᑎᒪᔨᕋᓛᖏᑎᒍᑦ.

ᑭᖑᓂᐊᒍᑦ ᑖᒃᑯᓂᖓ ᐅᖃᖃᑎᒌᓐᓂᐅᔪᓂᑦ, ᐸᓖᓯᒃᑯᑦ ᓄᓇᕗᒻᒥ ᐱᒋᐊᖅᑎᑦᑎᓚᐅᖅᑐᑦ ᐃᓄᓐᓂᑦ ᐅᔾᔨᕈᓱᑦᑎᑦᑎᓂᕐᒥᑦ ᓴᖅᑭᔮᖅᑎᑕᐅᓂᖓᓄ ᐱᓕᕆᐊᖑᓂᐊᖅᑐᖅ ᐸᓖᓯᒃᑯᑦ BWC ᐱᒋᐊᓐᖓᐅᒻᒥᑦ ᖃᐅᔨᓴᖅᑕᐅᓂᖓ ᐃᓄᖏᓐᓄᑦ ᐃᖃᓗᓐᓂ. ᑖᓐᓇ ᐱᖃᓯᐅᔾᔨᓚᐅᖅᑐᖅ ᐊᒥᓱᒐᓚᓐᓂᑦ ᐊᑐᖅᑕᐅᔪᓂᑦ, ᐊᕙᓗᒥᐅᑕᐃᑦ, ᐅᖃᓕᒫᒐᕋᓛᑦ, ᐃᕐᖏᓐᓈᕈᑎᒃᑯᑦ ᑐᑭᓯᒋᐊᕐᕕᖓ, ᐱᕙᓪᓕᐊᔪᓕᕆᔨᓄᑦ ᐊᐱᖅᓱᖅᑕᐅᓂᖅ, ᐊᒻᒪ ᐃᓄᓐᓄᑦ ᑐᓴᕋᔅᓴᓕᐅᕐᓂᐅᔪᓂᑦ. ᑖᒃᑯ ᐊᐃᑲᔪᓚᐅᖅᑐᖅ ᑐᑭᓯᒋᐊᕈᑏᑦ ᐱᓕᕆᐊᖑᒋᐊᓐᖓᖅᑐᒧᑦ ᖃᐅᔨᓴᐅᒻᒧᑦ ᐊᒥᓲᓛᖑᓇᓱᐊᖅᑐᓂᑦ ᐃᓄᓐᓂᑦ ᑐᓴᖅᑎᑦᑎᓗᓂ.

ᐱᓪᓗᐊᑕᐅᔪᑦ ᐊᒻᒪ ᓈᓴᐅᖏᑦ ᓈᒻᒪᓐᓂᖓᓄᑦ ᖃᐅᔨᓴᕆᐊᓐᖓᐅᒻᒥᑦ

  • 53 ᐸᓖᓰᑦ ᐊᑐᓚᐅᖅᑐᑦ ᐊᔾᔨᓕᐅᕈᑎᓂᑦ ᐃᖅᑲᓇᐃᔭᖅᑐᑎ ᐱᒋᐊᖅᑐᓂ ᓅᕕᐱᕆ 30, 2020 ᑎᑭᑦᑐᒍ ᒪᐃ 31, 2021.
  • 772 (14 ᐳᓴᓐᑎ) ᐅᑯᓇᓂ 5,421 ᐸᓖᓯᒃᑯᑦ ᓴᖅᑭᓚᐅᖅᑐᑦ ᑕᕝᕙᓂᐊᑎᓪᓗᒍ ᐊᔾᔨᓕᐅᖅᑕᐅᓚᐅᖅᑐᑦ 3,651 ᐊᔾᔨᓕᐅᕈᒻᒧᑦ.
  • ᐊᔾᔨᓕᐅᖅᑕᐅᔪᑦ 9 ᒥᓂᑦ ᑕᑭᓂᖃᒐᔪᓚᐅᖅᑐᑦ.
  • 525 ᐃᑲᕐᕋᐃᑦ ᓂᐱᓕᐅᖅᑕᐅᔪᑦ ᐊᔾᔨᓕᐅᖅᑕᐅᔪᑦ ᐱᑕᖃᕆᐊᖃᖅᑎᑦᑎᓚᐅᖅᑐᑦ 1246 GB ᑐᖅᑯᖅᑕᐅᓂᖏᓐᓄᑦ.
  • ᖃᓂᒋᔭᐸᓗᖏᓂ 6 ᐳᓴᓐᓯᑎᖏᑦ ᐊᔾᔨᓕᐅᖅᑕᓕᒫᓂᑦ ᐱᔭᐅᓚᐅᖅᑐᑦ ᐃᖅᑲᖅᑐᐃᕕᓐᓄᑦ,ᒥᓂᑦᓕᒫᖏᑦ ᐊᔾᔨᓕᐅᖅᑕᐅᓯᒪᔪᑦ ᐱᑕᖃᕆᐊᖃᖅᑎᑦᑎᓪᓗᑎ ᖃᓂᒋᔭᐸᓗᐊᓂ 4 ᒥᓂᑦ ᐲᖅᑕᐅᔪᓂᑦ.
  • ᐅᑯᐊᖑᓚᐅᖅᑐᑦ 17 ᓯᓚᑖᓂ ᑐᔅᓯᕌᖑᔪᑦ BWC ᐊᑐᐊᒐᖓᓂ.

ᓄᓇᓕᒻᒥ ᖃᐅᔨᓴᓂᕐᒧᑦ ᖃᓄᐃᓐᓂᕆᔭᖏᑦ

ᑲᑎᑦᑐᒋᑦ 70 ᓄᓇᓕᒻᒥᐅᑕᐅᔪᑦ ᐃᓚᐅᖃᑕᐅᓚᐅᖅᑐᑦ ᓄᓇᓕᒻᒥ ᖃᐅᔨᓴᓂᕐᒥᑦ ᐊᒻᒪ, ᐊᑕᖏᓕᒫᖅᑐᒍ, ᑐᓴᖅᑎᑦᑎᓚᐅᖅᑐᑦ ᐱᐅᔪᓂᑦ ᑕᑯᓐᓇᖅᑕᐅᔪᓂᑦ BWCs.

ᐊᒥᓲᓂᖅᓴᐃᑦ ᑭᐅᔪᑦ "ᐊᖏᖅᑐᑦ" ᐅᕝᕙᓘᓐᓃᑦ ᐊᖏᔪᒥᑦ ᐊᖏᖅᑐᑦ" ᑖᒃᑯᐊ BWCs:

  • ᖁᕝᕙᕆᐊᖅᑕᐅᔪᑦ ᐅᑉᐱᕆᔭᐅᓂᖏᑦ ᐸᓖᓯᓂᑦ (68.5 ᐳᓴᓐᑎ)
  • ᐃᑲᔪᓚᐅᖅᑐᑦ ᐸᓖᓯᒃᑯᓐᓂᑦ ᑕᑯᔅᓴᐅᑎᐊᕐᓂᖅᓴᐅᓗᑎ (77.2 ᐳᓴᓐᑎ)
  • ᖁᕝᕙᕆᐊᖅᑕᐅᔪᑦ ᐃᓄᓐᓂᑦ ᐊᑦᑕᓇᐃᖅᓯᒪᑎᑦᑎᓂᕐᒧᑦ (61.5 ᐳᓴᓐᑎ)
  • ᐱᐅᓯᑎᒋᐊᖅᑕᐅᓂᖏᑦ ᖃᓄᐃᓘᖃᑦᑕᐅᑎᓂᖏᑦ ᐸᓖᓯᒃᑯᑦ ᐊᒻᒪ ᓄᓇᓕᐅᔪᖅ (61.4 ᐳᓴᓐᑎ)

ᖃᓂᒋᔭᖏᓐᓃᑦᑐᑦ ᐱᖓᓱᓂᑦ ᐊᑕᐅᓯᖅ ᑭᐅᔪᓂᑦ (35.8 ᐳᓴᓐᑎ) ᑐᓴᖅᑎᑦᑎᓚᐅᖅᑐᑦ "ᐊᖏᖅᑐᑦ" ᐅᕝᕙᓘᓐᓃᑦ ᐊᖏᔪᒥᑦ ᐊᖏᖅᑐᑦ" ᑖᒃᑯᐊ BWCs ᐊᑦᑎᓪᓕᒋᐊᖅᑎᑦᑎᒐᔭᖅᑐᑎ ᐸᓖᓯᒃᑯᑦ ᐊᑐᖃᑦᑕᕐᓂᖏᑦ ᐊᔅᓱᕈᖅᑐᑎ.

ᐊᑕᖏᐸᓗᑦᑐᑎ ᑭᐅᔪᑦ (92.9 ᐳᓴᓐᑎ) ᐊᖏᓚᐅᖅᑐᑦ ᐱᑕᖃᕐᓇᓂ ᐱᖅᑯᓯᓄᑦ, ᐅᑉᐱᖅᑐᓕᕆᓂᕐᒧᑦ, ᐅᕝᕙᓘᓐᓃᑦ ᐅᑉᐱᕆᔭᐅᔪᓂ ᐃᓱᒫᓘᑎᓂᑦ ᐊᑐᖅᑕᐅᓂᖏᓐᓄᑦ BWCs ᓄᓇᓕᖓᓂ.

ᐃᓚᖏᑦ ᑭᐅᔪᑦ ᓴᖅᑭᑎᑦᑎᓚᐅᖅᑐᑦ ᐃᓱᒫᓘᑕᐅᔪᓂᑦ ᐱᔾᔪᑎᖃᖅᑐᓂ ᐸᓖᓯᒃᑯᑦ BWC ᐊᑐᐊᒐᖓ (ᓲᕐᓗ., ᖃᖓᒃᑯᑦ BWCs ᐃᑭᑕᐅᓂᖏᑦ/ᖃᒥᖓᔭᐅᓂᖏᑦ, ᑲᓐᖑᓇᖅᑐᓕᕆᓂᕐᒧᑦ ᐃᓱᒫᓘᑕᐅᔪᓂᑦ ᐃᓄᓐᓄᑦ ᓴᖅᑭᖅᑎᑕᐅᓂᖏᓐᓄᑦ ᐊᔾᔨᓕᐅᖅᑕᐅᓯᒪᔪᑦ); ᑖᒃᑯᐊ ᐃᓱᒫᓘᑕᐅᔪᑦ ᐃᓱᒪᒋᔭᐅᕙᓪᓕᐊᔪᑦ ᐊᒻᒪ ᓇᓗᓇᐃᖅᑕᐅᓯᒪᔪᑦ ᐱᕙᓪᓕᐊᑎᑕᐅᓂᖓᓄᑦ ᑲᓇᑕᒥ BWC ᐊᑐᐊᒐᖅ.

ᐅᕕᓂᖏᓐᓄᑦ ᐊᔾᔨᒌᖏᓐᓂᖏᓐᓄᑦ ᑐᓐᖓᓂᖃᖅᑐᑦ ᖃᐅᔨᓴᖅᑕᐅᓂᖏᑦ ᓄᓇᓕᒻᒥ ᖃᐅᔨᓴᓂᕐᒥᑦ ᑭᐅᔭᐅᔪᑦ ᓇᓂᓯᓚᐅᖅᑐᑦ ᑭᒡᒐᑐᖅᑕᐅᓂᖃᖏᓗᐊᕐᓂᖏᓐᓄᑦ ᐃᓄᐃᑦ ᑭᐅᔪᑦ. ᓯᕗᓂᔅᓴᒥ, ᐊᔾᔨᒋᖏᑕᖓ ᐊᑐᓛᖅᑐᑦ ᐸᓖᓯᒃᑰᖏᑦᑐᑦ ᐊᒻᒪ/ᐅᕝᕙᓘᓐ.ᓂᑦ ᐊᓯᐊᓄ ᑎᒥᐅᔪᒧᑦ ᑐᑭᓯᒋᐊᕈᑏᑦ ᓄᐊᑕᐅᓂᖏᓐᓄᑦ ᐃᓱᒪᒋᔭᐅᔭᕆᐊᓖᑦ ᐱᐅᓯᑎᒋᐊᕐᓗᒍ ᑭᐅᔪᓂᑦ ᖁᕝᕙᓯᓐᓂᖏᑦ.

ᐱᖓᓱᑦ ᑭᓪᓕᓯᓂᐊᖅᑕᐅᓯᒪᔪᓂᑦ ᐊᖏᔪᒥᑦ ᐊᔾᔨᒌᖏᓐᓂᕆᔭᖓ ᖃᐅᔨᔭᐅᓚᐅᖅᑐᑦ ᐅᑯᓇᖓᑦ ᑭᐅᔪᓂᑦ ᓇᓗᓇᐃᖅᓯᓚᐅᖅᑐᑦ ᖃᓪᓗᓈᖑᓪᓗᑎ ᐊᒻᒪ ᑭᐅᔪᑦ ᓇᓗᓇᐃᖅᑕᐅᓯᒪᔪᑦ ᐃᓅᓪᓗᑎ:

  • ᐊᑖᓃᕌᔾᔪᑐᐃᓐᓇᖅᑐᑦ ᐱᖓᓱᓂᑦ ᐊᑕᐅᓯᖅ ᖃᓪᓗᓈᓂ ᑭᐅᔪᓂᑦ (28 ᐳᓴᓐᑎ) ᑐᓴᖅᑎᑦᑎᓚᐅᖅᑐᑦ ᐅᑉᐱᕈᓱᑦᑐᑎ ᑖᒃᑯᐊ BWCs ᐊᑦᑎᓪᓕᒋᐊᖅᑎᑦᑎᒐᔭᖅᑐᑎ ᑎᒍᓯᒐᓱᐊᓂᕐᒥᑦ ᐊᔅᓱᕈᕐᓗᑎ, 69 ᐳᓴᓐᑎᖏᑦ ᐃᓄᐃᑦ ᑭᐅᔪᑦ ᑐᓴᖅᑎᑦᑎᓚᐅᖅᑐᑦ ᐅᑉᐱᕈᓱᑦᑐᑎ ᑕᒪᑐᒥᖓ.
  • ᐊᒥᓲᓂᖅᓴᐃᑦ ᖃᓪᓗᓈᑦ ᑭᐅᔪᑦ ᑐᓴᖅᑎᑦᑎᓚᐅᖅᑐᑦ "ᐊᖏᖃᑎᖃᕐᓇᑎ" ᐅᕝᕙᓘᓐᓃᑦ "ᐊᖏᔪᒥᑦ ᐊᖏᖃᑎᖃᕐᓇᑎ" ᑖᒃᑯᐊ BWCs ᐸᕕᓴᐃᓂᖃᖅᑐᑎ ᐃᒻᒥᒧ (75 ᐳᓴᓐᑎ) ᐊᒻᒪ ᓄᓇᓕᒻᒥ ᑲᓐᖑᓇᖅᑎᑦᑎᓂᕐᒧᑦ (81 ᐳᓴᓐᑎ), ᖃᑦᑏᓐᓇᐅᓂᖅᓴᐅᔪᓪᓕ ᐃᓄᐃᑦ ᑭᐅᔪᑦ ᑐᓴᖅᑎᑦᑎᓚᐅᖅᑐᑦ "ᐊᖏᖃᑎᖃᕐᓇᑎ" ᐅᕝᕙᓘᓐᓃᑦ "ᐊᖏᔪᒥᑦ ᐊᖏᖃᑎᖃᕐᓇᑎ" ᐆᒥᖓ ᐅᖃᖅᑕᐅᔪᒥᑦ (31 ᐳᓴᓐᑎ ᐃᒻᒥᒧᑦ ᑲᓐᔾᖑᓇᖅᑐᓕᕆᓂᕐᒧᑦ ᐊᒻᒪ 38 ᐳᓴᓐᑎ ᓄᓇᓕᒻᒧᑦ ᑲᓐᖑᓇᖅᑐᓕᕆᓂᕐᒧᑦ).
  • ᖃᓪᓗᓈᓂ ᑭᐅᔪᓂᑦ ᑐᓴᖅᑎᑦᑎᔪᖃᓚᐅᖏᑦᑐᖅ ᐱᖅᑯᓯᓄᑦ, ᐅᑉᐱᖅᑐᓕᕆᓂᕐᒧᑦ, ᐅᕝᕙᓘᓐᓃᑦ ᐅᑉᐱᕆᔭᐅᔪᓂ ᐃᓱᒫᓘᑎᓂᑦ ᐊᑐᖅᑕᐅᓂᖏᓐᓄᑦ BWCs ᓄᓇᓕᖓᓐᓂ; ᑭᓯᐊᓂᓕ, 15 ᐳᓴᓐᑎ ᐃᓄᐃᑦ ᑭᐅᔪᑦ ᑐᓴᖅᑎᑦᑎᓚᐅᖅᑐᑦ.

ᐸᓖᓯᓂᑦ ᖃᐅᔨᓴᓂᕐᒧᑦ ᖃᓄᐃᓐᓂᕆᔭᖏᑦRCMP officer survey results

ᐃᓚᐅᖃᑕᐅᔪᑦ ᐸᓖᓰᑦ ᓈᒻᒪᓴᕐᓂᖃᓚᐅᖅᑐᑦ ᐊᑕᖏᖅᑐᒍ ᖃᓄᐃᓘᖃᑦᑕᕐᓂᖏᓐᓄᑦ BWC, ᐊᒻᒪ ᓇᓗᓇᐃᖅᓯᓚᐅᖅᑐᑦ ᐊᔾᔨᓕᐅᕈᑏᑦ ᐊᑦᑕᓇᐃᖅᓯᒪᑎᑦᑎᓂᖅᓴᐅᔮᖅᑐᑎ ᐃᖅᑲᓇᐃᔭᖅᑎᓪᓗᒋᑦ.

ᐊᒥᓲᓂᖅᓴᐃᑦ ᐸᓖᓰᑦ (85 ᐳᓴᓐᑎᖏᑦ) ᐃᑲᔪᖅᓱᓚᐅᖅᑐᑦ ᐊᖏᖅᑕᐅᓂᖓᓄ BWCs ᑭᐅᖅᑳᖃᑦᑕᖅᑐᓕᒫᓄᑦ ᐸᓖᓯᓄᑦ. ᐃᓱᒫᓘᑕᐅᔪᑦ ᓴᖅᑭᑕᐅᓚᐅᖅᑐᑦ ᐱᔾᔪᑎᖃᖅᑐᑎ BWC ᓱᓇᒃᑯᑖᒥᑦ (ᓲᕐᓗ, ᐹᑕᓖᖓ ᐊᑯᓂᐅᓂᖓ, ᐊᔾᔨᓕᐅᖅᑕᐅᔪᑦ ᖃᐅᒪᖃᑦᑎᐊᖏᑦᑐᓂᑦ ᖃᓄᐃᓐᓂᕆᔭᖏᓐᓂ); ᑭᓯᐊᓂᓕ, ᓄᑖᖑᓂᖅᓴᐃᑦ BWC ᐱᓕᕆᐊᖃᓂᐊᖅᑐᑦ ᑖᒃᑯᓂᖓ ᐃᓱᒫᓘᑕᐅᔪᓂᑦ.

ᐃᓚᖏᑦ ᐃᓱᒫᓘᑕᐅᔪᑦ ᓇᓗᓇᐃᖅᑕᐅᓚᐅᕐᒥᔪᑦ ᐱᔾᔪᑎᖃᖅᑐᓂᑦ ᐋᖅᑭᑦᑕᐅᓂᖏᑦ BWC ᑎᒥᒧᑦ ᓴᐳᒻᒥᔾᔪᑎᒧᑦ ᐊᒻᒪ ᓯᓚᑎᐊᒍᑦ ᐊᑐᖅᑕᐅᔪᓂᑦ. ᐸᓖᓰᑦ ᓇᓗᓇᐃᖅᓯᓚᐅᕐᒥᔪᑦ ᐃᓚᖏᓐᓂ ᐃᓱᒫᓘᑕᐅᔪᓂᑦ ᐱᔾᔪᑎᖃᖅᑐᓂ BWC ᐊᑐᐊᒐᖅ (ᓲᕐᓗ, ᑲᓐᖑᓇᖅᑐᓕᕆᓂᕐᒧᑦ ᐃᓱᒫᓘᑕᐅᔪᑦ, ᓇᓗᓇᐃᖅᓯᒪᓂᖓ), ᐱᓕᕆᐊᖑᕙᓪᓕᐊᔪᑦ ᐱᕙᓪᓕᐊᑎᑕᐅᓂᖓᓄᑦ ᑲᓇᑕᒥ BWC ᐊᑐᐊᒐᖅ.

ᐊᒥᓲᓂᖅᓴᐃᑦ ᐸᓖᓰᑦ ᑐᓴᖅᑎᑦᑎᓚᐅᖅᑐᑦ ᐅᔾᔨᕈᓱᖏᓐᓂᕋᖅᑐᑎ ᐊᓯᔾᔨᖅᑐᓂᑦ ᖃᓄᐃᓘᖃᑦᑕᕐᓂᖏᓐᓄᑦ ᐅᕝᕙᓘᓐᓃᑦ ᖃᓄᐃᓘᖃᑦᑕᕐᓂᖏᓐᓄᑦ ᐃᓄᐃᑦ ᖃᐅᔨᓴᕆᐊᓐᖓᐅᑕᐅᔪᒧᑦ ᐱᓕᕆᐊᒧᑦ.

ᐊᐅᓚᓂᖏᓐᓄᑦ ᐊᒻᒪ ᐊᐅᓚᑦᑎᓂᕐᒧᑦ ᖃᓄᐃᓪᓕᕆᔭᖏᑦ

ᐊᓯᖏᑦ ᐊᑦᑐᐊᓂᓖᑦ ᑭᓪᓕᓯᓂᐊᖅᑕᐅᓯᒪᔪᑦ ᓲᕐᓗ:

  • ᐱᕋᔭᖃᑦᑕᖅᑐᑦ ᖁᕝᕙᓯᓐᓂᖏᑦ ᐊᓯᔾᔨᖃᑦᑕᕐᓂᖏᑦ,
  • ᐊᑐᖅᑕᐅᓂᖓ ᐸᓖᓯ ᕿᑎᖓᓄᐊᓂᕐᒧᑦ ᓇᓖᕌᕋᔅᓴᐃᑦ (ᐊᑐᖅᑕᐅᓂᖓ ᐊᔅᓱᕈᖅᑐᑎ),
  • ᐃᓄᓐᓄᑦ ᓈᒻᒪᓴᖏᒍᑕᐅᔪᑦ, ᐊᒻᒪ
  • ᐱᔭᔅᓴᐅᓂᖏᓐᓄᑦ ᑐᑭᓯᒋᐊᕈᑏᑦ ᐊᒻᒪ ᑲᓐᖑᓇᖅᑐᓕᕆᓂᕐᒧᑦ (ATIP) ᑐᔅᓯᕌᖑᒧᑦ

ᐱᔭᐅᓚᐅᕐᒥᔪᑦ ᖃᐅᔨᓴᕆᐊᓐᖓᐅᑎᒥᑦ. ᑐᑭᓯᒋᐊᕈᑏᑦ ᐱᔭᐅᔪᑦ ᖃᐅᔨᕆᐊᓐᖓᐅᑦ ᐱᓕᕆᐊᖑᑎᓪᓗᒍ ᐊᔾᔨᒌᓐᖑᐊᖅᑎᑕᐅᓚᐅᖅᑐᑦ ᑐᑭᓯᒋᐊᕈᑎᓄᑦ ᐊᕐᕌᒎᖃᑦᑕᖅᓯᒪᔪᓄᑦ ᐊᒻᒪ ᐊᔾᔨᒌᖏᓐᓂᖃᓗᐊᓚᐅᖏᑦᑐᑦ. ᑭᓯᐊᓂᓕ, ᐱᒡᒐᓇᖅᑐᖅ ᐊᑕᖏᕐᓗᒍᒍ ᖃᐅᔨᓴᕐᓗᒍ ᐊᑦᑐᖅᑕᐅᔪᑦ BWCs ᑖᒃᑯᓄᖓ ᐊᓯᔾᔨᖃᑦᑕᖅᑐᓄᑦ ᐱᔾᔪᑎᒋᓪᓗᒍ ᓄᕙᒡᔪᐊᕐᓇᖅ-19 ᐋᓐᓂᐊᕐᓇᖅ ᐊᒻᒪ ᒪᑐᓯᒪᑎᓪᓗᒋᑦ ᐃᖃᓗᓐᓂ ᖃᐅᔨᓴᕆᐊᓐᖓᐅᑦ ᐱᓕᕆᐊᖑᑎᓪᓗᒍ. ᐸᓖᓯᒃᑯᑦ ᑲᔪᓯᑎᑦᑎᓂᐊᖅᑐᑦ ᖃᐅᔨᓴᕐᓗᒋᑦ ᑖᒃᑯᐊ ᐊᓯᔾᔨᖃᑦᑕᖅᑐᑦ ᐃᓚᒋᓗᓂᐅᒃ ᓯᐊᒻᒪᖅᓯᒪᓂᖅᓴᓄ ᑲᓇᑕᓕᒫᒥᑦ.

ᑭᖑᓪᓕᕐᒥ ᐱᓕᕆᐊᖑᓂᐊᖅᑐᑦ

ᐸᓖᓯᒃᑯᑦ ᐃᖅᑲᓇᐃᔭᕐᓂᖓ ᑐᕌᖅᑐᑎ ᓴᖅᑭᖅᑎᑕᐅᓂᖏᑦ BWCs ᐊᒻᒪ ᖃᕋᓴᐅᔭᒃᑰᕈᓐᓇᖅᑐᓂ ᖃᐅᔨᔭᐅᔪᓄᑦ ᐊᐅᓚᑦᑎᓂᕐᒧᑦ ᐊᑐᖅᑕᐅᔪᖅ (DEMS) ᑲᓇᑕᒥ ᐱᕙᓪᓕᐊᓂᖃᖅᑐᖅ. ᐱᒋᐊᕐᓂᖏᑦ ᖃᐅᔨᓴᕐᕕᖏᑦ ᑭᓪᓕᖏᑦ ᑲᑎᓐᖓᔫᓂᐊᖅᑐᑦ ᐅᖓᓯᑦᑐᓂ, ᐃᓄᒋᐊᖏᑦᑐᓂ, ᐊᒻᒪ ᐃᓄᒋᐊᑦᑐᓂᑦ ᓄᓇᓕᓐᓂᑦ.

ᐃᖃᓗᐃᑦ ᓯᕗᓪᓕᖅᐹᖑᖃᑕᐅᓂᐊᖅᑐᖅ ᓇᒦᓐᓂᖏᓐᓄᑦ ᓄᓇᕗᒻᒥ ᐱᓗᑎ ᐱᔭᐅᕋᑖᖅᓯᒪᔪᓂᑦ ᓴᓇᕐᕈᑎᓂᑦ ᐊᒻᒪ ᐃᖅᑲᓇᐃᔭᐅᑎᓂᑦ, ᑲᓇᑕᒥ ᐱᓕᕆᐊᖑᔪᖅ ᓴᖅᑭᖅᑎᑕᐅᓯᒪᓕᕈᓂ.

ᑲᓇᑕᒥ ᓴᖅᑭᖅᑎᑕᐅᓂᖏᑦ BWCs ᐊᑐᕐᓂᐊᖅᑐᑦ ᐱᖅᑯᓯᓄᑦ ᐊᑦᑐᖅᑕᐅᓴᕋᐃᑦᑐᓄᑦ ᐊᒻᒪ ᐅᖃᖃᑎᖃᓂᕐᒧᑦ ᐊᑐᖅᑕᐅᔪᒥᑦ, ᐊᔾᔨᐸᓗᐊᓂ ᐊᑐᖅᑕᐅᔪᖅ ᖃᐅᔨᓴᕆᐊᓐᖓᐅᑎᒧᑦ ᐱᓕᕆᐊᒧᒧᑦ, ᐃᓱᒪᒋᔭᖃᖅᓯᒪᔪᑦ ᐱᔭᐅᔭᕆᐊᓕᓐᒥᑦ ᓄᓇᖃᖅᑳᖅᓯᒪᔪᑦ ᓄᓇᓕᖏᓐᓂᑦ.

ᑭᒡᒐᖅᑐᐃᔩᑦ ᖃᐅᔨᓴᕆᐊᓐᖓᐅᑎᒧᑦ ᐱᓕᕆᔩᑦ ᐱᖃᓯᐅᔾᔭᐅᓯᒪᔪᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᓂᐅᕕᓂᕐᒧᑦ ᐊᒻᒪ ᐊᑐᓕᖅᑎᑕᐅᓂᖓᓄᑦ ᐱᕙᓪᓕᐊᓂᖓ. ᐱᐅᓛᓂᑦ ᐊᑐᖅᑕᐅᕙᑦᑐᑦ ᑕᕝᕙᓐᖓᑦ ᖃᐅᔨᓴᕆᐊᓐᖓᐅᑎᒥᑦᖃᐅᔨᑎᑦᑎᓂᐊᖅᑐᑦ ᑲᑎᒪᖃᑎᖃᓂᕐᒧᑦ ᐊᒻᒪ ᐃᓚᒋᔭᐅᑎᑦᑎᓂᕐᒧᑦ ᓯᐊᒻᒪᖅᓯᒪᓂᖅᓴᓄ ᑲᓇᑕᓕᒫᒥᑦ.

inuktiˈtut

Uuktuinnaqtangit Timingnut Atuqtangit Aadjiliugait Iqaluit iluani - Hivuniqhautaujuq Titiqqangit

Ukiakhami 2020, Nunavut Kavamangit, ikajuqtauvlutik uvanngat Kanata Kavamarjuangit unalu PILIIHIMAT Nunavut iluani ("V" Havagvingnit), pijumavlutik aullaqtiqhugillu Timingnut-Atuqtangit Aadjiliugarnik (BWC) uuktuinnaqhugit Iqaluit iluani.

Hivunigivlugillu haffumani uuktuinnaqhugit pivlutik:

  • Ilagilugit uqarvigilugillu nunalingni tamaat pilimmakharningit haffumani Timingnut Atuqtangit Aadjiliugait tukiqaqtuq BWC nit;
  • Ihivriurlugit nunalingnit ihumagijainnit unalu pitquhirnigut naammagijaugumik piliihimainut kiunahualiraangamit hivajaqtaugaangat ukunanngat BWC nit ungahiktumik unalu Nunaqaqaaqhimajunut nunaliit;
  • Nalunaiqhiilutik tuluqtautihimajangit unalu nakuujumik malikhimajakhaat haffumani atuqhimajaat Timingnut Atuqtangit Aadjiliugainit BWC nit atuqhutik qaritaujainit;
  • Ihivriurlugit ihuiluutaujut haffumani Timingnut Atuqtangit Aadjiliugait tukiqaqtuq BWC pilimmakharniq aulattittinirnut aulapkaijangit tukiliutait, haffuminngatut kitunuliqaaq unnirluutaujut atuqtangit haffumani piliihimanut ihuinaaqtailijut maliktangit; unalu,
  • Tukhiutigilugu niplautauhimajuq uvanngat PILIIHIMAT havaktit qaujimajainnit atuqhugit timingnut atuqtangit aadjiliugait tukilik BWC nit.

Katimadjutigijaujut aujami 2020 mi. Ilaliutauvlunilu kavamat ilitarijaujut unalu Nunaqaqaaqhimajut hivuliqtiujut timiujunullu uvani nunamiuqatigiiktunut nunarjuatigullu malikhugit, uuminngalu inulrammiit Nunavut iluani uvuuna PILIIHIMAT Nunarjuangani Inulrammiinut Kiuvikhangit Katimajiralaak.

Malikhugit katimadjutauvlutik, PILIIHIMAT Nunavut iluani aullaqtiqtaat kitunuliqaak qaujimajakhait ingilrajakhaat ikajuutikhaat hivunngani PILIIHIMAT TIMINGNUT ATUQTANGIT AADJILIUGARNIT uuktuutigijangit inungnut Iqaluinmi. Ilagijaattauq amihuujut parnautikhangit, ilagijaujut: nivinngaqtakhaq taiguaqtakhaat, makpiraannuat, ikiaqqivikkut qaritaujakkuuqtunut, tuhagakhainit unipkaaliuqtut, tuhaqtittijunullu tuhaqtakhat. Ikajuutauvluni nalunaiqhiittiaqhugit haffumani uuktuinnaqtangit tikinnahuaqhugit amihuujut inuit Iqalunmiunut.

Ukpirluarijaat unalu nalunaittut uvanngat uuktuinnaqhugit

  • 53 PILIIHIMAT havaktit atuqtangit Timingnut Atuqtangit Aadjiliugait tukiqaqtuq BWC nit havakhutik uvani Hikutirvia 30, 2020 uvunga Qiqaijaluarvia 31, 2021 mut.
  • 772 (14 pusaatigut) uvanngat 5,421 piliihimmiqijut uvani ikaarningit aadjiliuqtauvlutik uvani 3,651 qunniaqtakhanut.
  • Qunniaqtakhanut hammaujut arvinilik hitamat takilrainnaatigut aadjiliuqhimajut.
  • Una 525 ikaarningit nipiliuqtauhimajut qunniaqtakhanut iluliutauvlutik 1246 GB qaritaujaq tutquumavingnut.
  • Naahimanngittangit arvinilik pusaatigut tamaat qunnialiuqtut atuqtauvlutik apiqhuivikhanut, tamaat hitamainnaat takilraatigut atuqtaujuq.
  • 17 hilataanit tukhiutauvlutik haffumani Timingnut Atuqtakhangit Aadjiliugaq tukiqaqtuq BWC atuagaq.

Nunalingni naunaijaijuq kiuviniit

Atauttimuuqtut 70 nunamiuqatigiit ilauqatauvlutik naunaijaivlutik unalu, tamaat, uqaqhimavlutik naammagivlugit tautukhugit haffumani Timingnut Atuqtangit Aadjiliugait BWC nit.

Amihuujut kiuhimajangit "angiqhimajangit" uuminngaluuniit "angiqpiaqhimajaat" hapkuat BWC nit:

  • Hivitujumik ukpiqpiaqhugit piliihimmiqivlutik (68.5 pusaatigut)
  • Ikajuqhugit piliihimat ikajuinnaqhutik (77.2 pusaatigut)
  • Angiklijuummiqhugu kitunuliqaak aanniqtailinirnut (61.5 pusaatigut)
  • Ihuaqhijuummiqhugit ilauqatigiingnit ukunanngat piliihimat unalu nunamiuqatigiiktunut (61.4 pusaatigut)

Atauhirnut pingahuanut avvautainnaagut kiuhimajangit (35.8 pusaatigut) uqaqhimajut "angiqhimajut" uuminngaluuniit "angiqpiaqhimajaat" tahapkuat BWC taimaa akhuurnaitqijauvlutik.

Amihuujut kiuhimajangit (92.9 pusaatigut) angiqhimajaat ihumanngittangit pitquhiutigut, ukpiruhuutigut, inuuhiutigut ihumaaluutaittut aturiami haffumani BWC nit nunangani.

Ilangit kiuhimajangit ihumaaluutigivlugit PILIIHIMANUT Timingnut Atuqtangit Aadjiliugainit BWC atuagaq (haffuminngatut humiliqaak Aadjiliugaq ikilluniuk/qamilluniugluuniit, inmikkut ahinut uqaqtakhaunngitkumi ukunanngat kitunuliqaak tuniniagumiuk); tahapkuat tuluqtautugijangit ihumaliuqtaujut tutqittiarahuaqhugillu pivallianikhanut haffumani nunarjuatigut BWC atuagaq.

Hamna inuutigut-kigligutaanut nalunaijaijunit haffumani nunalingni nalunaijaijut kiujangit taimaa takugakhaqattianngittuuvlutik Inuit kiujakhainit. Hivunngani, aallamik inikhautikhangit atuqhutik piliihimaunngittunut unalu/uuminngaluuniit kingulliujut-ilagijaujut nalunaijaijut kititiqtangit ihumagijaujuq ihuaqhigiangani kiuvikhangit maliktangit.

Pingahunit nalunaijainingit hivitujumik aadjigiinngittut tautukhimajaat uvanngat kiujaujunut nalunaiqtaujut Qaplunaangujut unalu kiujaujut nalunaiqtauvlutik Inuinnauvlutik:

  • Talvanngaanit ataaniittut atauhiinnaq-pingahuanganit haffumani qaplunaangujut kiuhimajait (28 pusaatigut) uqaqhimajut ukpiqhugit hamna BWC nit naiglijaulaaqtaat piliihimat akhuuqpallaaqhutik, hamnalu 69 nit pusaatigut Inuit kiujaujut ukpiqhimajaat hamna.
  • Amihuujut Qaplunaangujut kiuhimajaat "angiqatigiinngittangit" uuminngaluuniit "angiqatigiinngitpiaqtangit" hamna BWC nit akhuuqpallaaqhutik nanminigut (75 pusaatigut) nunalingnimiujunit (81 pusaatigut), ikittuuvlutik Inuit kiuhimajangit uqaqhimajut "angiqatigiinngittut" uuminngaluuniit "angiqatigiinngitpiaqtut" hamna BWC nit akhuuqpallaaqhimajut uqaqtangit (31 pusaatigut) nanminirijangit ahinut uqaqtagakhaunngittut unalu 38 ousaatigut nunalingnimiujunit).
  • Qaplunaat kiuhimajut uqaqhimaittut imaatut pitquhirnigut, ukpiqtangit, inuuhirnigulluuniit ihumaaluutiqanngittut atuqhutik haffumani BWC nit nunalingni; kihiani, 15 pusaatigut Inuit kiuhimajut uqaqhimajut.

PILIIHIMAT havaktit nalunaijainingit kiujangit

Ilauqatauhimajut piliihimat naammagijaat ilitturvikhainit haffumani BWC nit, uqaqhimajaat aadjiliugait hivuuranairijaat havakhutik.

Amihuujut havaktit (85 pusaatigut) ikajuqhimainnaqtangit tiguarahuarlugit BWC nit tamainnut havaktunut piliihimajaujunut. Ihumaaluutigijangit haffumani BWC ingilrutingit (haffuminngatut, huangaijautingit, qunnialiuqtangit nipiliuqhimajut taaqhigaangat); kihiani, nutaangujut BWC nit turaarviulaaqtangit tahapkuat tuluqtautigijangit.

Ilangit tuluqtautigijangit uqaqhimajangit haffumani puqtuhinahuarlugit BWC nit timingnut qatingminut hilataani aannuraangillu. Piliihimat uqaqhimajangillu tuluqtautigijangit haffumani BWC nit atuagaq (haffuminngatut, ahinut uqaqtakhaunngittut ihumaaluutigijangit, tutqirnaqtukhaniglu), tahapkuat turaarviujangit pivallialiqhuni nunarjuangani BWC nit atuagaq.

Amihut piliihimat uqaqhimajangit tautukhimanngittangit aallaunngittut ilitquhirnut uuminngaluuniit ilitquhirnut kitunuliqaak haffumani uuktuinnaqhugit havaamingnut.

Aulapkarningit unalu aulattittinirnut kiuviniit

Aahiit nalaumajut nalunaiqtauhimajut hammaujut:

  • Ihuiluutigijangit ingilraningit,
  • Atuqhugit piliihimat akhuuqtailijut pivikhait (akhuuqtailiniq),
  • Kitunuliqaak unnirluutaujut, unalu
  • Atuqtakhait Nalunaitkutarnut unalu ahinut Uqaqtakhaunngittut (ATIP) tukhiutigijangit

Aadjiliuqtauhimajut uuktuinnaqhutik havaamingnut. Nalunaijaijut aadjiliuqtaujut havakhutik kihimi nalunaijaivlutik naunaijainiagut kinguani ukiunganit huli aulajuittunilu. Kihiani, ajurnaraluaqhuni hivitujumik ihivriuqtakhaat ihuiluutauhimajut haffumani BWC nit ingilrajunit kingulliutigijaat QALAGJUARNIQ-19 mit nunaliit umiktauhimavlutik uvani Iqaluinmi uuktuqhimagaluaqhutik. PILIIHIMAT huli nalunaijainiaqhutik ingilrajunit ilagigamiuk hivitujumik nunarjuatigut turaarviujuq.

Tugliutigijangit aplurvikhat

Una PILIIHIMAT havaangit hivunngani turaarviujut haffumani BWC nit unalu Piksaliuqhimajangit Nalunaijaijut (DEMS) tamainnut nunarjuangani huli ingilraraaqhimajut. Ihivriuqhimmaaqtut kigligutaujut aallatqiingujut ungahiktumik, nunarjuanganit, qulvahiktumilu, inugiaktunilu nunallaat.

Iqaluit hivulliutauniaqtuq Nunavunmi tunijauniaqtut nutaamik ingilrutikhangit qaritaujaqarvikhangillu, hamna nunarjuangani piliriakhaq aulaqtiqtaarluni.

Una nunarjuanganit turaarviujut haffumani BWC nit atuqtakhaujut pitquhirnigut qajagijauluni unalu katimadjutigitaarluniuk inikhaliurniq, uuminngatut inikhaliuqtangit uuktuinnaqhugit havaarijaujuq, ihumaliuqtakhaat pijumajainnit ungahiktumiujut Nunaqaqaaqhimajunut nunaliit.

Kivgaqtiujut uvanngat uuktuinnaqhimajangit havaqatigiiktut ilauhimajut ilagijaujut nunarjuatigut qaujihaqhimajangit unalu pilimmaktakhauvlutik piliriakhanut. Nakuujumik uuktuinnaqtangit malikhugit havaarijaujunit nalunaiqhiijakhaat katimadjutigilugillu ilagijaulugillu havaarijaujukhanut hivitujumik naunaiqhiilutik nunarjuatigut BWC nit turaarviujangit.

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